Framsteg!

Idag är jag stolt över min lillvovve! Vart ute och gått, och de går inte fort framåt och folk måste tro jag är dum i kolan när jag står still och stirrar i tomma intet! Men egentligen så står jag och väntar på att Chippen ska bli tyst eller bara tränar på att vara lugn när man står still! Och det går framåt! Har dessutom fått in ordet sakta ganska bra nu tycker jag! Sitt är inte alltid det funkar ute, så det tar vi det lite lugnt med, kollar av hans sinnesstämmning ordentligt innan jag kräver det, för hellre lyckas få gånger än misslyckas måånga ggr! Stanna däremot funkar i stort sett nästan alltid! Beror på sinnesstämmningen, men har som sagt lärt mig att inte kräva något när han är som värst utan bara hålla honom tillbaka och inte bry mig, bara fortsätta gå om han taggar till ordentligt! Det kommer det också, med träning! 
Mötte dessutom två hundar som han inte sa ett ord åt, så dem fick han faktiskt hälsa på. Vilket han aldrig får annars då de brukar bli ett jävla väsen! Men förhoppningsvis fattar han galoppen nu ;) 
Som sagt! Stolt matte ida :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0