Vet vi vad vi säger till vem egentligen?!

När sa du något bra tilll mig senast?
När sa du något dåligt?
Har du nån gång gett mig beröm?
Eller bara talat om vad ja gör dåligt?
'
Ibland undrar ja hur många som sårar omedvetet.. Jag vet att de finns de som gör det och att de finns de som har problem med att ge beröm och tala om att någon har gjort ngt de uppskattar...
Men kanske borde folk börja sortera vad de säger.. Kanske man ska tänka sig för innan man talar om att ngn gör något "dåligt", man kanske ska börja fundera på om man någongång gett den person man tänker kritisera beröm för ngt bra?! Känner man en person riktigt bra så vet man att den inte vill såra en, men den kanske ändå ska tänka två gånger?! Vilket även gäller när man drygar med ngn... Vilket inte är seriöst, men kan bli jobbigt för en person om den bara blir nerklankad hela tiden och aldrig får höra ngt positivt från nån... 
'
Jag vet inte.. Jag har bara tänkt, att kanske många får för lite beröm och positiv kritik? Kanske många lever med att bara få ta emot kommentarer på det de gör fel och är dåliga på? 
Vore kanske en idé för alla att börja tänka på det?! Så kanske nån som mår riktigt dåligt kan få må lite bättre?!
'
Detta är mina tankar och ord.. Ja hoppas ingen tar illa åt sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0