Gårdagen :)

Igår kom jag hem från Karlstad där jag tillbringat nåra dar tillsammans med mina älskade vänner :)
När jag kom hem igår så kom Jennifer hir och vi packade in alla hundarna i bilen och så bar det iväg till veterinären i Filipstad för vaccinering!^^
Pilo var först ut och sa inte ett knyst utan tyckte mest att allt var spännande. Och Allito han tog även han allt med ro, "Vadå?! Ja vet ja får godis sen" tycktes han tänka^^ Sen var det dags för Merza och henne vart de jätte synd om när hon fick sprutan i nackskinnet x) Min lilla fjomp^^
Jag bad veterinären att lyssna på henne då hon får problem på vintern me andningen när det är jätte kallt! Dock så har andra veterinärer sagt att de kan bli så för små hundar då deras luftrör är ganska trånga. Men till saken hör det att Merza nu även fick det jobbigt en gång för ngn vecka sen. Och om det sa veterinären att om de återkommer på sommaren så ska vi nog fundera på om hon behöver röntga luftrören för en koll. Hon kollade även på ögonen som jag tycker har blivit att se väldigt konstiga ut, pupillen är liksom nästan mörkblå istället för svart. Och hon bara konstaterade det som jag har trott, Merza har börjat få starr.. Hon behöver inte bli blind bara för det, men risken är stor :/ Lilla vovve...
_______________________________________________________________________________________________
'
När vi var klara hos veterinären så åkte vi till Palermo och beställde varsin kycklingsallad.. Mmm.. Fan så gott alltså. Som vi sedan åt hos farmor och farfar innan det bar av hemmåt för att byta bil med pappa och sedan vidare till Svartälven där vi drog upp lite fisk^^ Om jag inte minns helt fel såp kom inte Jennifer iväg hemöver förräns kl var bortåt 23.00 XD Men kul hade vi^^ Som fan :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0