"Genom dina ögon"

Hmm... När jag satte upp listan på "rubriker" som jag skulle skriva om varje dag, så var det här en av de mest självklara om vad jag skulle skriva om..  Men just nu så är hjärnan totalt död x) Kan ju bero på lite förlite med sömn inatt men men.. Jag ska försöka få till något, så får vi se om de kan blir någto iaf!
'
De senaste året/åren skulle man kunna säga att det hänt saker som har fått mig att inse att jag behöver läsa folk bättre. Liksom verkligen se igenom dem, dels för att kunna vara där när de behöver det, men även för att kunna läsa av när man inte kan lita på en person.. Jag har aldrig varit bra på att läsa folk, säger jag något annat så skulle jag ljuga.. Men jag jobbar på det och tycker att jag har blivit lite bättre på det om jag får säga de själv.. De är ju inte så att jag inte har brytt mig om folk, nej absolut inte, utan jag har helt enkelt aldrig tänkt på hur mycket det kan betyda att kunna se genom folk.. Dessutom är jag en konflikträdd person, rädd för att göra en ledsen person ännu deppigare genom att göra något fel.. Ja, de kanske låter riktigt lågt och fegt men de är så jag har funkat.. Men jag försöker ändra på det.. Dock vet mina närmsta vänner om mina skavanker, och står ut med mig ändå.. De bästa!
Jag kanske inte är en rekomenderad person att prata med, jag har inte så mycket till svar på något, men jag ställer upp för vännerna när de behöver det..Är ett litet stöd åtminstonde.. Kanske kan det bero på att jag själv har så extremt mycket frågor om allt? Och inte ens kan ge mig själv några klara svar? Jag vet inte, kan bara spekulera.. Men då andra sidan om man inte är trygg i sig själv, hur ska man då kuna göra någon annan trygg?
Men men, någon gång kanske jag blir bättre på både det ena och andra!
Djur är enklare, enligt mig!
Jag är mycket bättre på att läsa djur än människor, men mina djur var under en längre tid viktigare för mig än vad vänner var.. Men jag har lärt mig att utan vänner är man ingenting!
'
*
'
"Don´t dream your life, live your dream"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0