Älgjakt^^

Igår var jag med pappa ute i skogen och jagade älg hela dagen^^ De var samling i slakterboa kl 07.00 och kl 08.00 började passtiden:) OCH 08.07 var det bara att hålla för öronen för då sköt pappa^^ En stor tjur:) Iallafall i kroppen, men enligt hornen en pinntjur:P Haha xD Men han var faktiskt stor i kroppen och kolsvart när han klev ur skogen^^ Tyvärr fick jag inte ta med system kameran ut i skogen för pappa för han trodde det skulle störa älgjakten^^ Så jag har dessvärre bara bilder från mobilen och det på döda älgar:P Haha x)
Men iallafall så skjöts det 6 älgar igår 2 kor, 2 kalvar och 2 tjurar... När vi var tillbaka och skulle flå och hänga upp älgarna i slaktarboden så började vi hitta fel på tjuren som pappa sköt. Först ett bakben som varit av och sedan inte läkt som det skulle men det var ju ingen fara, inget som skulle påverka köttet liksom^^ Men sen när de började flå den så kom det fram ett större problem... Den var nämligen varig på insidan av kroppen, det såg skit äckligt ut:/ Så den var bara att kassera...
Jag var helt död igår kväll. gick och la mig kvart i tio och kolllade på ett avsnitt förhäxad men jag höll på att somna hela tiden så jag stängde av vid tio i elva och somnade på en gång... Sen sov jag som en stock hela natten ända tills Merza skällde tio över elva i morse annars hade jag nog sovit fortfarande: ) haha x) Hr kommer några bilder^^ Ejoy: )

^^
Pinntjuren pappa sköt: )
^^
Den andra tjuren som sköts igår^^ Udda 8 taggare om jag inte minns fel: )

Nu ska jag vara social med tv:n ett tag^^ Haha x) // Marika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0