2012 går fort fram!

Ojojoj!! Redan 12 Januari :O Fan så fort det har gått!! Ett av mina nyårslöften var att blogga varje dag ;) Eller ja, jag satte inga löften utan tänkte försöka med det iaf ^^ Och nu vet vi ju att jag gjorde rätt i att inte sätta löften iaf XD 
Men jag ska försöka bättra mig iaf :P Och de lär väl även det gå lika bra som vanligt!! 
2012 har väl börjat ganska så bra iaf.. Visst de har sina mörka sidor så här i början av året också.. Men finns planer på vad jag verkligen vill göra detta året iaf! Bara att hoppas på att man lyckas leva igenom det också! Men planer finns det, och ja gillar dem verkligen.. Men vad detta handlar om håller jag för mig själv ett tag :P Men de handlar om jobb, massor av JOBB om allt går som planerat nu! Så det hoppas vi på. Och även en flytt kan bli aktuell.. Eller ja, en flytt är garanterad, så fort jag får jobb.. Och de ska jag verkligen ha iår.. Sen evetuellt liiite plugg i höst! Om planerna håller i sig nu då!! Och de hoppas jag verkligen.. Frågan är bara hur långt är man redo att flytta för att uppfylla drömmen man har?? 10 mil är väl okej?! Men längre än så?? Jag vet inte jag.. Vad händer med vännerna då? Men visst är det så att har man riktigt bra vänner och är lika bra själv så spelar väl inte avståndet någon roll eller??? Iaf så inbillar jag mig att det är så.. Och jag vet att vissa kommer jag ha kvar, men vissa kan jag nog tappa helt om jag beger mig iväg en sisådär 30 mil... Känslan jag har iaf.. Men eftersom den känslan finns redan nu så är de kanske inte riktig vänskap heller? Och de kan jag nog svara på själv också.. Att nej.. Vi träffas ju knappt och pratar nu så vad finns att sakna om man mister kontakten med dem? Inget.. eller hur? Känns inte som det iaf.. 
Men nästa fråga är.. Klarar jag att förflytta mig så långt bort från vänner och släkt?! Och sen bli väldigt fast.. Eftersom de krävs av mig i den dröm jag har?! Men släkten finns alltid.. Och de äkta vännerna kommer ju alltid finnas kvar.. Äkta vänskap ska enligt mig, vara helt oförändrad även om man inte hörs eller ses på en månad eller två.. Fast eftersom ja känner mig och mina närmsta så väl så vet jag att en månad skulle inte gå utan att vi hörs.. Knappt en vecka kommer gå utan att vi hörs.. Hoppas jag!
Några jag kommer sakna som kommer bli svåra att hålla kontakten med om jag inte åker hem eller om de kommer till mig är mina tre små "bebisar" i Lesjöfors, Allito, Pilo och Merza! <3 DET kommer bli jobbigt.. Men men, de är ju bara att hålla ut om jag ska få det att funka.. Men nu ska vi inte ta ut ngt i förskott.. Förhoppningsvis, eller vad man säger när någon annans lycka också hänger på det, så blir jag kvar inom radien av 10 mil iaf... Men det märks.. Men det är ju min dröm liksom.. Så vänner och släkt borde ju förstå om jag flyttar för att uppfylla den?! Det hoppas jag iaf! Alla mina tankar om vänner och långa avstånd kommer ifrån att jag tappade vad jag trodde var en riktigt bra vän när det blev en jävla massa mil ifrån oss.. Men samtidigt så vet jag om någon att riktigt bra vänskap bara kan bygga på kontakt, men det är med någon jag aldrig träffat heller.. Kanske det blir jobbigare med personer man är van att träffa OFTA?! Jag vet inte, min hjärna är ganska speedad oh förvirrad just nu x) Men det löser sig! Nu ska jobbas på att drömmen blir sann iaf! 
'
Oj vad långt och förvirrat det kändes XD Jaja, antingen orka ni läsa klart eller så gjorde ni det inte de är eran ensak XD Men orkade du med ända hit kan du väl slänga in en kommentar om vad du tror om avstånd och vänskap?! Vore väldigt tacksam att få höra andras tankar och kanske till och med erfarenhet! :)
'
Imorgon är det den 13 Januari, till och med fredagen den 13 och jag hatar det datumet.. Imorgon är det två år sedan Spökis fick komma hem för sista gången och avsluta sitt liv.. och det gör fortfarande lika ont att tänka på.. Och ändå kan jag inte sluta tänka på honom.. VIssa tänker "det var bara en kanin" Men de var det inte för mig.. Han var en mkt speciell kanin.. Det är det många som kan intyga.. Älskade lilla kanin! <3 Hoppas du har det bra tillsammans med Molle, Pepsi och alla andra där uppe.. Någon dag ses vi igen!!


*


Kommentarer
Postat av: Madison

Du ville att man skulle slänga in en kommentar om vänskap o avstånd och jag tror egentligen att jag är fel person för det .. Men det finns så många olika synsätt på det där. Jag beundrar verkligen personer som reser överallt och lever sina drömmar genom sina karriärval. Själv skulle jag aldrig kunna det och varför ? Det vet jag inte. Det har helt enkelt blivit så att jag har valt att leva efter andra drömmar såsom boende i Karlstad, nära till vänner o familj o annat. Jag har valt en helt annan inriktning o de är mitt val i detta livet o jag tror det är de som är rätt för mig. Jag tror jag kommer bli mer lycklig om min vardag är kanon än om mitt jobb är det. Jag kommer inte få veta än om det var rätt beslut för mig.. Men just nu känns det som de ! Ja tycker du ska följa ditt hjärta o inte lyssna så mkt på vad andra har att säga faktiskt för de påverkar mer än vad man kan tro. Gör det du tycker känns rätt, och som du kan stå för sen och vara glad över att du gjort som du ville ! Jag kommer stötta dig oavsett, även om jag såklart inte vill ha dig längre bort . Men om du kommer ångra dig sen att du inte gjorde valet med flytt så vill jag inte vara den som hindrade dig. Fick du svar på det du ville nu ? Haha x)

Lycka till !<3

2012-01-13 @ 01:17:29
Postat av: Madison

Du ville att man skulle slänga in en kommentar om vänskap o avstånd och jag tror egentligen att jag är fel person för det .. Men det finns så många olika synsätt på det där. Jag beundrar verkligen personer som reser överallt och lever sina drömmar genom sina karriärval. Själv skulle jag aldrig kunna det och varför ? Det vet jag inte. Det har helt enkelt blivit så att jag har valt att leva efter andra drömmar såsom boende i Karlstad, nära till vänner o familj o annat. Jag har valt en helt annan inriktning o de är mitt val i detta livet o jag tror det är de som är rätt för mig. Jag tror jag kommer bli mer lycklig om min vardag är kanon än om mitt jobb är det. Jag kommer inte få veta än om det var rätt beslut för mig.. Men just nu känns det som de ! Ja tycker du ska följa ditt hjärta o inte lyssna så mkt på vad andra har att säga faktiskt för de påverkar mer än vad man kan tro. Gör det du tycker känns rätt, och som du kan stå för sen och vara glad över att du gjort som du ville ! Jag kommer stötta dig oavsett, även om jag såklart inte vill ha dig längre bort . Men om du kommer ångra dig sen att du inte gjorde valet med flytt så vill jag inte vara den som hindrade dig. Fick du svar på det du ville nu ? Haha x)

Lycka till !<3

2012-01-13 @ 01:17:56
Postat av: Jennifer

Följ din dröm ! Vännerna och släkte. finns kvar:) och känns det inte bra är det bara att flytta tillbaka <3

2012-01-14 @ 09:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0