21/9-08

Idag har vart en sån där dag när ja tänkt tillbaka på vad som hänt tidigare i mitt liv.. Både bra och dåliga saker ! 
Ett datum som sitter fastprintat i huvudet på mig är 21/9-08.. Jag gissar att många av er inte kopplar datumet till ngt speciellt.. Men för mig så är det en dag jag kommer minnas för all framtid.. 
'
Jag och några vänner hade vart på bergvik och handlat lite saker till en filmkväll vi skulle ha.. Vi hade just kommit ut från coop och gick ut genom entre dörrn, där Max ligger idag.. Vi bärjade gå mot nedre busshållsplatsen för att ta bussen tillbaka till Lillerud, men hann inte mer än att börja gå innan vi ser en person med systemkasse i ena handen vinglandes mot bilarna som kom på vägen.. Vi tänker alkholist allihopa och börjar gå mot övre busshålls platsen för att slippa vara vid honom.. Men när vi gått en bit så vänder jag mig mot hans håll igen och vet jag hinner säga "kolla byxorna" innan vi börjar springa mot honom... Hela framsidan av hans lår är täckta av.. Blod... Samtidigt som vi når fram till honom så gör även några andra det.. 112 rings.. Man söker efter vart blodet kommer ifrån.. Och inser att de kommer från djupa sår i hans buk... Han försvinner in i medvetslöshet... De börjar HLR samtidigt de lägger tryck mot såren... Ambulansen kommer, samt polisen... Som börjar prata med oss om vad vi sett.. Vi hade ju tyvärr inte sett mer än honom... När bussen kommer så är polisen "klara" med oss och vi får gå på för att åka hem... När vi sitter på bussen ser vi polisen springa efter ngn in på Coop bygg..
Jag tror alla var lite skakis när vi äntligen fick gå av bussen på Lillerud och gå hem.. De vart iinte mkt till filmkväll, utan mest prat om det som hänt...
'
Dagen efter så kontaktade ngn på skolan så det kom en som pratade med oss som vart med..Och vi fick reda på att personen vart död redan när han lämnade bergvik.. Och det ältades många ggr om de gjort ngn skillnad om vi gått fram till honom direkt och lagt tryck eller inte... Personen vi pratade sa att de inte hade gjort det... Men än idag undrar jag.. Vi kunde ha räddat hans liv, men vi trodde hanvar ett fyllo som var rejält påverkad..
Undra kommer jag nog aldrig sluta göra.. Men men.. Jag har acceptera för länge sen att de blev som det blev och försöker tro på dem som säger att det inte spelade ngn roll... Men funderar gör jag till och från..
'
Jag vet iaf att de fick fast den skyldige då han gått in på Coop bygg och satt sig bakom en disk och väntat på polisen och sen erkände de han gjort!!
'
En sak vet jag och de är att de finns fan folk till precis allt i denna värld!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0