TRÅKIGT!

Imorgon har jag varit arbetslös och fast i Lesjö i en vecka! Möh säger jag bara, fy fan va tråkigt de är finns ju innö och gör! Funderar på att ta chansen och söka jobbet utanför Göteborg, men är de värt att lämna allt här hemma för ett jobb som man vill ha? Jag kommer ju inte att känna en ända själ där nere! Och inte kan jag ta med mig vare sig Merza eller Allito! Skulle kunna köpa en ny, och jag har hittat en på blocket som jag verkligen skulle vilja ha om jag hade ett sådant jobb men vad skulle jag göra med den om jag blev arbetslös och måste flytta hem igen? Allito skulle ALDRIG acceptera en hanhund på sitt revir och framförallt inte i närheten av MIG! Så vad skulle jag göra då då? Känns som att livet är över typ! Vad händer nu... Man vet ingenting inte ett piss... Men kanske skulle söka jobbet, kan ju söka jobb närmare värmland samtidigt som jag jobbar där nere liksom... Hmm... tål att tänka på!

Sen har jag jätte stor ångest över en sak... Vintern som gick så hade vi kaninerna i garaget... Visst är väl varmare där än ute men min 9åriga kanin hade en jätte svår vinter med lunginflammation och jag vill inte utsätta honom för det igen.. Och Lillebror är allergisk så jag kan inte ta in honom så vad ska jag göra? Skulle helst vilja ha en lägenhet så jag kunde ta med honom till den så skulle jag inte ha detta problem något mera... Men om jag inte har en lägenhet innan vintern då.. Vad gör jag då? Så frågan är nu: ska jag låta honom somna in för att skona honom en vinter till som den förra? Eller ska jag låta honom vara och se... Hmm.. Egentligen så är det en enkel fråga om man bara inte tänkte så förbannat mycket... Om jag tar bort honom så kommer jag undra hur länge som helst sen om han verkligen hade lidit av vintern eller om det hade gått jätte bra.. Låter jag honom sitta så kommer jag att hata mig själv om han blir dålig i vinter också! Ja, nu tänker ni säkert varför låter du honom inte vara för att ta bort honom OM han blir dålig!! Jo, pappa har gav mig två val förra vintern när Spökis blev dålig... Vi konstaterade ju båda två att han skulle få somna in om det blev för jävligt men vart skulle jag göra av honom när marken är djupfryst? Jo, antingen i FRYSEN tills marken tinade eller också i SOPTUNNAN! Jag menar vem vill lägga en kanin i frysen som man skött om och älskat i 9½ år??? Och ännu värre vem skulle lägga han i soptunnan för att veta att han sedan skulle bli mos i sopbilen??? Inte jag... Så nu har jag bestämt mig för att: 1. Ta honom till en veterinär för att få reda på om han är så frisk som han verkar! 2. Om jag har med honom hem från veterinären så ska jag prata med farmor och fråga om han får bo hos dem i vinter... OCH hoppas på att jag får en lägenhet så jag själv kan ta hand om min gamla pesionärskanin!

Ni får ha de så bra men nu ska tydligen jag iväg på Ice Age maraton^^ Haha x)
Kram

^^


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nemän, kolla vem som hittat in på din blogg - det trodde du inte va..? Tog mig en snabb-titt på din bdb och så hittade jag detta! Du får hur som helst lycka till vad du än beslutar angående jobbet och hoppas på det bästa med Spökis!

kram Mixzi, Kung Maro hälsar på ett hörn han med

2009-08-30 @ 19:53:21
Postat av: Schooschoo^^

Nämmen Mixzi roligt att ha dig på besök! Fortsätt med det:) Kram Värmland^^

2009-08-30 @ 22:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0